Lion's Head, Mama Africa, Stellenbosch, Ajax CT... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marc Leeuw - WaarBenJij.nu Lion's Head, Mama Africa, Stellenbosch, Ajax CT... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marc Leeuw - WaarBenJij.nu

Lion's Head, Mama Africa, Stellenbosch, Ajax CT...

Door: Marc de Leeuw

Blijf op de hoogte en volg Marc

03 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanwege het nodige commentaar om mijn vorige berichtje heb ik toch maar besloten een iets minder detailistisch dagboek bij te houden. Ik heb de afgelopen week weer het nodige meegemaakt. Het bevalt me hier nog steeds erg goed. Kaapstad is echt geweldig!

De stage is nog niet echt optimaal, helaas. Deze week heb ik een gesprek over wat ze precies van me willen. Ik ga als het goed is samenwerken met Jason van een ander bedrijf. Hij heeft heel veel ervaring op het gebied van evenementenmanagement, dus ik ben wel benieuwd naar zijn ervaringen. Tot zover over de stage.

Hieronder dan mijn belevenissen van de afgelopen dagen.

Donderdag 21 FEBRUARI

Na mijn weer een zware dag stage zijn we met een grote groep Lions Head gaan beklimmen. Dat was echt ongelofelijk gaaf. Je hebt vanaf Lions Head uitzicht over heel kaapstad en omgeving. Het was die avond volle maan, dus dat gaf nog eens een extra dimensie aan heel het gebeuren. We waren die nacht echter niet de enige die er zo over dachten om met volle maan Lions Head te gaan beklimmen. We stonden er denk wel met 200 mensen, met het gevolg dat we 2,5 uur over de afdaling gedaan hebben. We zijn toen maar met even blijven wachten op de top tot het wat rustiger werd. Voor de foto’s moeten jullie een kijkje nemen op: www.marc87.hyves.nl

Vrijdag 22 Februari

Zijn we vanwege Diane’s afscheid wezen eten bij HET Zuid Afrikaanse restuarant van Kaapstad: MAMA AFRICA! Echt een heel erg leuk restaurant. Je kan daar allerlei verschillende soort zuid afrikaanse gerechten bestellen, zoals krokodil, sprinkbok, kudu, bobotie en nog veel meer. Ik heb die avond een stukje Springbok biefstuk gegeten en een heerlijk koffie met Amarulu gedronken. De hele avond werd er nog live afrikaanse muziek gespeelt. Wat nog meer sfeer gaan aan heel de avond.
Daarna zijn we gaan stappen bij The Dubliners, een Ierse pub, in Longstreet. Ook daar haaden ze weer live muziek. Toen de zanger doorhad dat wij uit nederland kwamen werd Radar Love van de Golden Earring ingezet. Het was weer een erg geslaagde avond!

Zaterdag 23 Februari

We hebben die ochtend eerst toch nog even uitgeslapen om rond een uurtje of 2 richting Stellenbosch te vertrekken. Stellenbosch is het wijngebied van Zuid- Afrika. Bijna elke Zuid Afrikaanse wijn die in nederland te koop is komt uit de omgeveving van Stellenbosch. Ik heb er tot nu toe al de nodige geproefd en ze zijn stuk voor stuk heerlijk!
Maar ik dwaal een beetje af. We waren van die plan die dag moutainbike te gaan huren bij “ Piet se fiets” . Hij was echter al dicht, waardoor we opzoek moesten naar een andere plek. We zijn toen gaan Mountain biken bij “ Jonkershoek Nature Reserve” . Echt een schitterende plek! Je kan er ook urenlang rondlopen en allerlei watervallen bekijken, maar daar konden we helaas niet bijkomen met de mountainbike. Voor de schitterende foto’s jullie even kijken op: www.marc87.hyves.nl

Zondag 24 Februari

Ik heb die dag heerlijk uitgerust in het heerlijke, warme zonnetje van alle activiteiten. We hebben die avond gebraaid met het huis en zijn nog uitgeweest bij Ignite en Caprice in Camps Bay. Bij Caprice is het echt gezien en gezien worden, waardoor ik mij die avond niet verveeld heb. Verder vond ik de tent niet echt bijzonder.

Maandag 25 Februari –Donderdag 28 Februari

Tijdens me stage heb ik me gedurende deze dagen bezig gehouden met het up to date maken van de website (www.hospitalityaffairs.co.za) en checklisten gemaakt voor de evenementen. Het is vooral nog heel erg orienteren op mijn stage.

Vrijdag 29 Februari

Eindelijk weer weekend!
We zijn die avond eerst een Heineken feest gegaan in FTV. Het was daar echter totaal niet druk, waardoor we met Henk-Jan, Remco en Roel naar Global Break Through zijn vertrokken in Woodstock. Dat was echt Top! Global Break Through schijnt een maandelijks terugkerend feest te zijn, dus ik ga er zeker nog een keertje heen.

Zaterdag 1 Maart

We zijn naar een voetbal wedstrijd van Ajax Cape Town – Kaizer Chiefs geweest. Het was dan wel een thuiswedstrijd van Ajax, maar 3 kwart van het publiek was voor de KC. Wat erg opvallend is, is dat de aanhangers van beide clubs gewoon nog door elkaar heenzitten. Iets wat in Nederland echt ondenkbaar is, kan hier gewoon nog wel. Het was echt heel erg leuk om mee te maken. Zeker voor herhaling vatbaar!

Zondag 2 Maart

Zoals elke zondag lekker bijgekomen in het zonnetje op het strand. s’avonds zijn we nog nog met een aantal uiteten geweest in Camps Bay.

De eerste vakantie staat ook alweer op de planning.

Rond het paasweekend vertrek ik samen met Henk-Jan, Ireen, Irene en Ilse naar Sterktfontein. De plaats van mijn oom vlakbij het Krugerpark. We gaan vanuit daar de nodige tripjes maken om wat te zien van het “echte” Afrika.

Wat we precies allemaal gaan bekijken weten we nog niet, maar leuk wordt het zeker!

Jullie horen van me!

Oja, nog 1 ding als jullie van plan zijn mij te bellen of te smsen. Doe dat dan op: 076 941 72 95



  • 03 Maart 2008 - 16:19

    Marco:

    He pikkie,
    goed om weer wat van je te horen! Zo te lezen ben je (net als ik) meer aan het feesten als aan het stage lopen, en dat is een goed teken! Ik zal ook maar weer eens een verhaaltje tikken dan..Spreek je snel en ik verwacht in het volgende bericht sterke verhalen over afrikaanse dames ;)!
    xx

  • 03 Maart 2008 - 16:30

    Marian:

    Hey Marc,

    Wat een saai leventje heb je daar!
    Leuk ook dat je naar Ajax bent geweest.
    Je wordt al een wijnkenner,zo te horen.
    Zoek maar vast de lekkerste witte wijn voor mij.
    Ben trots op je,hoor!!!
    Dikke kus en drukkie van je mammie

  • 03 Maart 2008 - 18:58

    Merian:

    He Markie Parkie
    Wat een leven heb je daar zeg,je zal wel lekker bruin zijn al.
    Jammer dat je stage nog niet is wat je gehoopt had,maar dat gaat wel goed komen.
    Erg leuke fotos van al je uitstapjes.
    Mooie dames ook.
    Nou Marc ik ga stopppen Madelon belde net dat hun niewe meubels er zijn dus ik ga even kijken.
    veel groeten en dikke kus
    Merian

  • 03 Maart 2008 - 19:47

    Michelle:

    Heej Broertje,

    Leuk verhaal weer! Je neemt het er wel lekker van! Zou ik ook doen hoor! Je vrienden zullen het vast helemaal te gek vinden op de plaats en jij natuurlijk ook! Lekker braaien, zwemmen, wandelen en sterke verhalen vertellen rond het vuur! Haha, ik klink wel een tikje jalours en dan ben ik eigenlijk ook wel!
    Doe iedereen de groetjes van mij op de plaats! Geniet er maar lekker van en zet snel weer wat foto's op je hyves!

    Liefs, Mies (K)

  • 04 Maart 2008 - 08:10

    Elly:

    Hoi Marcie,

    Nou, zo te lezen is het daar allemaal heel vervelend hihih!!Leuk ,dat je ut zo naar je zin hebt! Leuk om te lezen hoe het daat aan toe gaat (bijv. voetbal)
    Nou, veel plezier en succes nog!
    Tot mails

    Liefs elly en familie

  • 04 Maart 2008 - 09:49

    Anneke:

    Hoi Marc, leuk weer een bericht van je te lezen. Jammer dat je stage nog niet is wat je ervan verwacht, dat komt vast nog wel. Je bent wel lekker aan het stappen daar in Afrika. Je hebt gelijk ook, geniet er maar van! Leuk dat je naar de plaats van Jack gaat, doe ze daar maar de groeten.
    Nou, geniet maar lekker verder, we horen nog van je.
    Groetjes, Anneke

  • 04 Maart 2008 - 12:31

    Debbie:

    Ik weet natuurlijk wel dat je heel vaak aan me denkt, maar ik weet ook dat je heel vaak aan me herrinert wordt door vast en zeker je mooie collega ( het kan ook niet anders ) met zoon prachtige naam als iK:D
    Maar dat hoef je niet te zeggen hoor...
    Jij vermaakt je prima! daar maak ik me geen zorgen over...

  • 04 Maart 2008 - 19:26

    Jan:

    Lieverd,

    Hier ook een berichtje van mij, laat niet veel van me horen,maar heb het dan ook te druk met vakanties net zoals jij eigenlijk hebt! net zoals marco al zei,meer vakantie dan stage! dat is natuurlijk wel de ultieme stage!
    Wat chill van al die feesten, en mooi dat je dat die dingen allemaal onderneemt om die lions head te gaan beklimmen enz! Ik zou dat nooit doen, dat weet je, je bent al sneller dan ik op het strand;), maar na Z-A zal je nog wel harder gaan!
    Vind jammer dat ik jou niet kan komen opzoeken in Z-A, ook al is het daar zo goedkoop, het ticket blijft duur:),mss moet ik toch maar baantje gaan zoeken,want al die verhalen van jou maakt het wel fantastisch! Mis je nu wel hoor, ik ga meestal nie meer naar Wass. het is gewoon te ongezellig! Doe rustig aan! en geniet!

    ly,my

    Kus

  • 04 Maart 2008 - 20:36

    Merel:

    Spetter!
    Ik sprak je natuurlijk al via msn, maar wel echt balen dat je stage tegen valt! Jouw kennende gaat daar vast wel verandering in komen! Gewoon aangeven dat je het niet leuk vindt. Je hebt recht op een leuke stage! Komt vast helemaal goed!
    Ik verwacht wel dat je je aan je afpraak houdt, dus neem je uiteraard de lekkerste rose van Zuid- Afrika voor mij mee:)
    Die foto's van Lions Head zagen er echt tof uit! Erg mooi!
    Heel veel succes!
    GENIET!

    Groetjes uit Suriname!

    Liefs,

    Merel

  • 07 Maart 2008 - 10:27

    Arnie:

    GOED BEZICH! De verhoudingen kwa geslacht is tijdens je paasvakantie wel okay heh......tenzij Henk (en) Jan twee dudes zijn :). Nou veel plezier met HJ en the tripple I's!!!

    Gr. Arnie

  • 11 Maart 2008 - 20:10

    Rob:

    Hoi Marc, dat is alweer een tijdje terug dat ik wat heb van me heb laten horen.
    Maar hier ben ik dan, gaat het inmiddels al wat beter op je stage? Werk je al samen met die Jason?
    Wat een verhalen man, klimmen, feesten, strand, leuke dingen bekijken, gaaf hoor.
    Foto gezien van Lions Head, leuk pukkeltje. Ik heb laatst nog wat wijn besteld uit Stellenbosch wine estate "Lyngrove" wie weet kom je het een keer tegen.
    Heel veel plezier op de plaats van Jack, doe iedereen de groeten.

    Groetjes Rob

  • 23 Maart 2008 - 13:38

    Elmar:

    he gast,

    ik ben het broertje van lianne en hoorde dat je in SA bent in kaapstad. Ik heb even je verhaaltjes zitten lees en merk dat je het erg naar je zin heb. Ikben er vorig jaar geweest en kwam vaak in Michell's in de V&A waterfront. Zo kan je in de zomertijd zeker goed stappen in Camps Bay, tussen Kaapstad en Camps Bay heb je ook een goede feesttent zitten weet niet of je daar al geweest ben. Ik ben toen ook een dag weg geweest naar Cape point en simons town (boulder beach) waar al die pinguins rond lopen. En ga je ook nog sharke diving doen? Ik had me wel aangemeld maar het ging toen niet door vanwege het slechte weer, dat was wel jammer. en wat vind je van het uitgaan in Kaapstad zelf ik vond het niet echt super, er zijn wel wat leuke tenten.

    Maar ik hoor de verhalen nog wel.
    Veel plezier daar!

    groetjes
    elmar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Ik ga stage lopen bij Hospitality Affairs in Kaapstad. Na afloop ga ik, als ik Z-A na 5 maanden nog niet zat ben, een reis maken.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 9606

Voorgaande reizen:

13 Februari 2008 - 10 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: