Stage, Aquarium , Stardust, Kirstenbosch..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marc Leeuw - WaarBenJij.nu Stage, Aquarium , Stardust, Kirstenbosch..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marc Leeuw - WaarBenJij.nu

Stage, Aquarium , Stardust, Kirstenbosch.....

Door: Marc de Leeuw

Blijf op de hoogte en volg Marc

21 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, de eerste week zit er alweer op het. De huisgenoten, de stad en de stage bevallen me tot nu toe allemaal er goed!

Donderdag 14 Februari

De dag van mijn aankomst in Kaapstad heb ik niet echt veel gedaan. De reis was erg lang en vermoeiend. Dat hebben jullie wel kunnen lezen in het vorige bericht. Ik heb in de middag nog een heerlijk middagdutje gedaan en ben vroeg naar bed gegaan.

Vrijdag 15 februari

Een heel erg actieve dag gehad!

Ik ben met een aantal huisgenoten richting het waterfront vertrokken om daar te gaan lunchen. Heel toevallig kwam ik daar een bekende uit Nederland tegen… De moeder van mijn werkgever, die op het stagebureau werkt van mijn opleiding. Ik wist wel dat ze in Kaapstad was rond die tijd, maar het is toch wel grappig om elkaar tegen te komen.

In de middag ben ik met een aantal dames naar het Aquarium geweest bij het waterfront. Ik was er 9 jaar geleden ook geweest, maar ik kon me er niks meer van herinneren, totdat ik naar binnenstapte… Het was erg leuk om het allemaal weer te zien! Het is echt stukken groter dan sea life in scheveningen. Ze hebben een 1 heel groot aquarium met haaien, pijlstaartroggen, een schilpad en een heleboel andere vissen. Daarnaast hebben ze nog allemaal kleine aquaria met verschillende soorten vissen, kreeften en waterplanten. Voor de foto’s van het aquarium moeten jullie maar even kijken op www.ipinza.nl. De website van een huisgenote, aangezien ik mijn camera niet mee had genomen.

Na het aquarium zijn we heerlijk naar Clifton Beach vertrokken om daar te genieten van de zon, onder het genot van een heerlijk rose champagne en stokbrood. De stranden hier in Kaapstad zijn stuk voor stuk schitterend! Midden tussen de bergen de rotsen heb je mooie witte stranden en een blauwe zee. We zijn tot ongeveer half 7 op strand gebleven en daarna richting huis vertrokken om gelijk weer uiteten te gaan bij STARDUST!

Het restaurant Stardust is een beetje te vergelijken Crazy Piano’s . Om het half uur geven de obers een soort van show. Ze gaan dan zingen, tapdansen, moppen vertellen en allerlei andere leuke, grappige, mooie dingen. Erg leuk! Het eten zelf vond ik persoonlijk niet zo heel bijzonder, net zoals als bij Crazy Piano’s ;-p.. Na het eten zijn we vertrokken naar TIGER TIGER. Een erg leuke club in Kaapstad.

In het begin van de avond vond ik de muziek niet heel bijzonder, maar aan het einde was het goed te doen (dat kan wellicht ook komen door de hoeveelheid drank komen die er tegen die tijd genuttigd was) Uiteindelijk waren we om een uurtje of 4 thuis . Ilse, Joost en Ik hebben nog even geafter partyed tot 6:30. Kortom een heel erg leuke dag!

Zaterdag 16 Februari

Eerst even een beetje uitgeslapen en wonder boven wonder opgestaan zonder een flinke kater. We zijn smiddags met een aantal heerlijk op strand gaan liggen om een beetje bij te komen van de wilde avond. Die avond heb ik lekker thuisgegeten en ben ik vroeg naar bed gegaan. Ik was kapot!

Zondag 17 Februari

s’ morgen de nodige dingen gekocht bij het waterfront en verder eigenlijk weinig gedaan overdag. De meeste waren richting het strand vertrokken, maar ik had me scootertje nog niet, dus ik kon ze helaas niet gaan opzoeken. Niet dat ik me verveeld heb, want ik heb gewoon thuis heerlijk in het zonnetje gezeten.
In de avond zijn we met bijna het hele huis vertrokken richting de botanische tuinen van Kirstenbosch gegaan, daar zijn elke zomer concerten van verschillende bekende afrikaanse bands. Dit keer waren het “the rudimentals” . Het was een erg goede band! Een huisgenoot heeft de cd gekocht, dus die moet ik nog even op me Mp3 speler zetten. Voor de foto’s van het concert en de andere foto’s moeten jullie even kijken op: www.marc87.hyves.nl

Na het concert zijn we vertrokken naar La Med in Camps Bay. Het was erg druk, dus ben ik met Koen, Charlotte, Irene, Ireen en Ilse ergens anders gaan eten. Ik heb een erg lekkere Sirloin Steak met champignon Kaas saus gegeten. Na het eten ben ik snel me bed ingedoken, omdat ik de volgende dag zou gaan starten met me stage bij Hospitality Affairs.

Maandag 18 Februari

Eindelijk dan de eerste dag stage!
Ik werd gelijk overal mee naar toe genomen. s’morgens eerst even staff meeting gehad op het kantoor. Daar heb ik te horen gekregen hoe ze precies te werk gaan en hoe de dag eruit zou komen te zien. Na afloop ben ik met Patrick, Debbie en Jason, mijn collega’s, vertrokken naar Myoga restaurant, daar zou de volgende dag het evenement plaatsvinden voor het 1 jarige bestaan van Omigsa. Ze hebben aardig uitgepakt want ze geven maar liefst 3 feesten. 1 in Durban, 1 in Johannesburg en 1 in Kaapstad. Geld speelt blijkbaar geen rol!

Na de bespreking heb ik even mijn scooter opgehaald bij Patrick en heb ik nog even een plattegrond in elkaar gezet. Toen zat de 1ste werkdag er alweer op!

Toen moest ik naar huis op de scooter… Ik wist niet precies hoe ik moest rijden uiteindelijk heb ik 25 min gedaan over een stukje van 6 kilometer. Opzich niet heel slecht als je route niet precies weet. Onderweg ben ik wel door een wijk gereden die niet helemaal veilig was, maargoed ik heb het overleefd.

Die avond wilde ik heerlijk voor mezelf te gaan koken. Ik had een lekker stukje verse (dacht ik) Zuid Afrikaanse filet gehaald bij de supermarkt en aardappeltjes om te bakken……. Maar nadat ik de verpakking van de biefstuk had opgemaakt kwam er lucht vrij!!!! Wat bleek: De biefstuk was maar liefst 8 dagen over datum!!!! Dus uiteindelijk maar een pizza’s besteld bij Mr. Delivery! De vaste leverancier van al een onze fast food maaltijden.

Dinsdag 19 Februari

Ik heb smorgens nog even snel zwarte leren schoenen gekocht voor onder mijn pak, aangezien ik die had thuisgelaten. Ik me nog haasten om op tijd te zijn om me stage, maar dat was achteraf niet echt nodig. We zijn pas rond 14:00 naar het evenement vertrokken, tot die tijd heb ik me eigenlijk een beetje verveeld. Iedereen was zo druk in de weer met het evenement. Het evenement was wel groots opgezet met 2 podia, de tafels helemaal designed opgezet, erg mooi allemaal en leuk om te zien. Ik zal er nog wel een aantal foto’s van op Hyves zetten. Uiteindelijk was ik die avond om 21:00 thuis.

Naast het hele gebeuren rond de evenementen van Omigsa zijn er nog een aantal concerten van Celine Dion in Zuid Afrika. Aankomend weekend is er een concert in Stellenbosch bij “ Vergelegen” Wine Estate. 1 van de mooiste Wine Estates van Zuid Afrika. Ik zou er ook naartoe kunnen, maar ik ben nou niet echt fan van Celine Dion en daarnaast ga ik er liever langs met een wijntoer.

Woensdag 20 Februari

Een erg saaie dag op de stage . Als alle evenementen met Omigsa voorbij zijn start ik pas “ echt” . Het is op dit moment gewoon een beetje te druk. Ik ben ook eerder naar huis gegaan die dag, dus zo vervelend was het ook weer niet.

We hebben die avond heel erg gezellige met heel het huis en nog een aantal andere Nederlanders gebraaid. Erg lekker gegeten en gedronken! (ik voel me vandaag dan ook niet zo heel lekker)

Donderdag 21 Februari

Vandaag weer een erg rustige dagje. Ik heb even dit kleine verhaaltje in elkaar getikt. Straks ga ik even wat gegevens invoeren voor in excel.

Vanavond ga ik misschien signall hill beklimmen of Lions Head. Dat weet ik niet meer precies. Het ligt ook een beetje aan hoe ik moe voel. Misschien ga ik wel gewoon verstandig optijd naar bed!

Zo, dat waren mijn belevenissen in de eerste week. Zoals jullie wel gelezen hebben vermaak ik me hier prima. De stage is op dit moment een beetje hectisch, maar iedereen is erg aardig. Dat maakt een hoop goed!

Jullie horen snel weer van me!

Marc














  • 21 Februari 2008 - 11:43

    Jan:

    Lieverd,
    Wat een mooie verhalen nu al!
    Je hoeft niet eens paar dagen te wennen man, jij hebt het meteen naar je zin!
    Gekkehuis! We zien wel weer dat je cultureel bent aangelegd!
    Toch mogen de kroegen niet ontbreken!
    Ik ga morgen lekker op wintersport, ik verheug me alweer op je nieuwe belevenissen!
    niet crashen met je scooter he;)

    Kus

  • 21 Februari 2008 - 11:53

    Marco:

    Gozertje,
    Mooie verhalen! Zo te horen vermaak je je prima en is het daar gemiddeld zo'n 30 graden warmer als hier ;)! Goed om te horen dat ik niet de enige met katers ben! Hoe staat het met de afrikaanse dames? Spreek je snel.
    xx

  • 21 Februari 2008 - 12:00

    Marian:

    Hey Markie,
    Leuk om weer te lezen. Stuur net een sms.je naar je toe!Het lijkt me toch wel gaaf om bij Celine Dion te gaan kijken!
    Het is echt stil in huis en ik mis vooral jouw overhemden-strijk!! Wie doet dat daar of doe je dat zelf??
    Nou geniet maar weer lekker en succes met je stage!!!
    Dikke kus en drukkie van
    Mamma

  • 21 Februari 2008 - 14:43

    Pip:

    Lieve neef!
    Zo te horen is je eerste week goed bevallen!
    Ontzettend gaaf allemaal!
    Liefsxx

  • 21 Februari 2008 - 15:16

    Lisette:

    Hai Marc!
    Je vermaakt je prima dus :) Echt leuk om te horen wat je allemaal al in je eerste week hebt gedaan en gezien!
    Mike is hier nu! Echt leuk.
    Veel plezier!
    Spreek je snel.
    LiefsX Lisette

  • 21 Februari 2008 - 16:13

    Merian :

    Zo te horen heb je het erg naar je zin.
    Leuk ook dat je allemaal leuke mensen om je heen hebt.Het strand gebeuren daar lijkt me ook heerlijk,wat dat betreft zal ik wel met je willen ruilen,het is hier maar koud,en het begint net te regenen.Ik ga stoppen want het eten moet op tafel.

  • 21 Februari 2008 - 16:34

    Gwenn:

    Heeey maRcy!! jeetje wat onwijs leuk zeg!! je hebt het nu al hartstikke druk!! zijn er nog een beetje mooie dames??? onze casanova mag zich natuurlijk niet vervelen:P hahhaa

    kuss

    Gwenn

  • 21 Februari 2008 - 16:47

    Michelle:

    Heej Broertje,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Ik zal je zo even bellen om te vragen welke berg je nu aan het beklimmen bent! Val je een beetje in de smaak bij de A(afrikaanse)dames? Doe je best op je stage en geniet van alle leuke en mooie dingen!

    Liefs, Je Zus

  • 21 Februari 2008 - 17:04

    Rob:

    Hoi Marc,
    Wat gaat de tijd toch snel, ik lees in je verhaal dat je al in november zit. Ha ha ha. Wel kicke dat je een scooter hebt, ben je niet zo afhankelijk van de anderen. Als je het vlees gewoon had opgegeten was je lekker aan de schijterij gegaan val je wel gelijk een beetje af. Ik heb zo'n idee dat er wel wat kilootjes gaan bijkomen. Ik wou dat ik met je mee kon gaan naar dat wine estate, lijkt me echt gaaf.
    He gooser geniet er lekker van, ik spreek je.

  • 21 Februari 2008 - 17:26

    Mariska Verlaan:

    Marciiee!
    vet zeg al je ondernemingen! goed verhaal! xx

  • 21 Februari 2008 - 17:47

    Mariska H :

    Hey Lief,

    Jeetje, wat gaaf zeg! Ik word al jaloers! Wel super dat je het zo naar je zin hebt, leuke mensen om je heen.
    Mijn vakantie begint ook morgen even weekje vrij! Geniet ervan..en tot volgende bericht!

    Dikke kus,
    Maris

  • 21 Februari 2008 - 19:59

    Rob Krista Mike Dani:

    hoi die marc ,je vermaakt je prima zo te
    zien .
    lekker stappen ,naar het strand en niet te vergeten je hebt natuurlijk ook nog wel gewerkt.
    wel links rijden met de scooter he hahahahaha.
    de groetjes en een dikke kus van ons
    doeiiiiiiiiiiiii

  • 24 Februari 2008 - 19:16

    Gerard En Anneke:

    Hoi Marc,
    Wat een leventje heb jij daar in dat lekkere warme land. Zouden zo wel naar je toe willen komen! Je hebt ook al veel vrienden, dat is hartstikke leuk!
    Het is ontzettend leuk om de verhalen van jou in Zuid-Afrika en Lisette in Parijs te lezen.
    Nou joh, nog heel veel plezier, we blijven je volgen.

    Groetjes, Gerard en Anneke

  • 26 Februari 2008 - 11:33

    Merel:

    Haay Marc,

    Leuk om weer je belevenissen te lezen. Onwijs gaaf dat je ondanks je stage zoveel van het land kan zien! Wel echt kick om al die evenementen van dichtbij mee te maken. Alles wat je geleerd hebt kan je nu toepassen in de practijk!

    Heel veel plezier en succes!

    Groetjes vanuit Suriname!

    Liefs,

    Merel

  • 27 Februari 2008 - 16:15

    Arnie:

    Je zegt wel heel vaak, "vrij weinig gedaan". Wat zal dat vervelend zijn hele dag weinig doen. Zeker daar......ik heb met je te doen! ;)

    X

    Arnie

  • 01 Maart 2008 - 17:53

    Ciska En Rob:

    Hey, lief neefje,
    Leuk dat alles al zo snel goed gaat. Zo te horen gaat alles er erg gezellig aan toe daar.Heb je al ondekt waar je net zo'n lekkere fillet kan eten als die van je opa? Bij ons loopt het water al weer in de mond als we er aan denken.Heel veel plezier,en genieten Hè!!
    kus,Ciska en Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Ik ga stage lopen bij Hospitality Affairs in Kaapstad. Na afloop ga ik, als ik Z-A na 5 maanden nog niet zat ben, een reis maken.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 9620

Voorgaande reizen:

13 Februari 2008 - 10 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: