Aankomst in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marc Leeuw - WaarBenJij.nu Aankomst in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marc Leeuw - WaarBenJij.nu

Aankomst in Cape Town

Door: Marc de Leeuw

Blijf op de hoogte en volg Marc

14 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi Allemaal,

Alleerst wil ik even iedereen bedanken voor de leuke Smsjes, Krabbels, Kaartjes, Cadeautjes en natuurlijk de hele gezellige avond! Echt super!

Vanmorgen ben ik eindelijk aangekomen in Kaapstad. Gister ben ik iets over 14:00 opgestegen van Schiphol. Eigenlijk zou ik eerst de vlucht hebben van 14:30 naar Frankfurt, maar vanwege de vertraging hadden ze gevraagd of ik niet een vlucht eerder mee wilde. Geen probleem, want als ik me aansluiting had gemist had ik waarschijnlijk een groter probleem.

Eenmaal aangekomen op Frankfurt moest ik echt een behoorlijk stuk lopen naar de gate. Niet echt heel handig als je zoveel handbagage bij je hebt. Om 16:30 ben ik vertrokken naar Kaapstad om hier om 5:45 plaatselijke tijd aan te komen. Eenmaal uit het vliegtuig nog een half uur in de rij gestaan bij de douane om vervolgens mijn koffer te pakken.

Bij het vliegveld ben ik, samen met nog een 3 anderen, opgepikt met de taxi van de lodge. Dat was wel DE belevenis van de dag! De mensen kunnen hier echt niet rijden en doen volgens mij ook maar wat. Het had weinig gescheeld of we zaten in de zijkant bij een auto die links over uitvoegstrook wilde inhalen. Hoe verzin je het!

Op de lodge kreeg ik te horen dat er dan toch nog een kamer vrij was in de The New Lodge. De andere 3 die bij mij in de taxi zaten slapen op de grond in een soort van schuurtje bij het zwembad. Volgens de eigenaresse maakt UNSA, het stagebureau, er een zooitje van met de boekingen bij de lodge. Het is volgens mij gewoon flinke miscommunicatie tussen die 2, maar goed! Ik slaap in ieder geval in de leukste lodge, volgens iedereen hier.
Dat komt ongetwijfeld ook door mijn inbreng!

Morgen ga ik de tafelberg beklimmen met een grote groep en in de avond flink stappen. Ik vermaak me hier tot nu prima!

Jullie horen snel weer van mij!














  • 14 Februari 2008 - 14:06

    Lianne:

    Hey schat,

    Jeetje zeg, wat een behoorlijke reis heb jij achter de rug. Ben wel blij dat je veilig bent aangekomen. Leuk om nu al een bericht van je te hebben gekregen.

    Heel veel plezier morgen met het klimmen... ik weet van mijn broertje dat het behoorlijk zwaar is :_p.

    Liefs xxxx
    Lian

    (ps: al een valentijnskaartej op je deurmat gehad :-P)hihi

  • 14 Februari 2008 - 14:16

    Marco En Jan:

    Mooi dat je het nu al naar je zin hebt!!
    We denken veel aan je, want je bent onze valentijn natuurlijk!
    Hier gaat het bier erdoorheen alsof het water is, de botte baco's blijven ook niet achterwegen, jammer dat jij er niet bij bent! Viel spass, en we horen snel weer van je, hopen we!

    Kusje

  • 14 Februari 2008 - 15:09

    Merel:

    Spetter!

    Fijn dat je heelhuids bent aangekomen en een goede vlucht hebt gehad!
    Wat een geluk dat je toch nog een kamer tot je beschikking hebt gekregen en niet in de woonkamer hoeft te slapen!

    Wow de tweede dag al de tafelberg beklimmen en stappen??? Dat doe je weer goed dhr. de Leeuw! Haha de biertjes zullen daar vast als limonade gedronken worden! Heel veel plezier!

    Dikke knuffel vanuit het koude kikkerland!

    Liefs,

    Merel


  • 14 Februari 2008 - 15:32

    Marian:

    Hi Marc,
    Lekker dat je er nu echt bent!!!
    Ga ervan genieten,hoor!
    Fijn dat je toch een kamer hebt.
    Spreek je snel,
    dikke knuffel,
    Mamma

  • 14 Februari 2008 - 17:11

    Nouk:

    hey marc! hartstikke fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!

    heel veel plezier! en ik kijk uit naar je volgende bericht!

    liefs je nichtje nouk!

  • 14 Februari 2008 - 19:01

    Lisette:

    Hai Lieve Marc!
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen.
    Have fun in het mooie Kaapstad!
    We houden contact via onze hippe websites :)
    KusX Lisettte

  • 14 Februari 2008 - 19:22

    Michael:

    Klinkt allemaal weer gaaf, veel plezier daar, kijk je wel uit, er schijnen daar ook negers rond te lopen! Kaffers noemen ze die.
    Je zal wel wat gewicht kwijt raken, ze hebben daar namelijk geen frikandellen of heeft jouw opa een paar dozen in zijn vriezer liggen.
    mzzl,
    Mike


  • 14 Februari 2008 - 19:56

    Elly:

    Hoi marc,
    Succes en heel veel plezier! Klinkt niet gek eerst de Tafelberg beklimmen en dan stappen!Duhhh!Ik volg je met je berichtjes!

    Liefs elly

  • 14 Februari 2008 - 20:33

    Patrick:

    Hé Conjo,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Ik ga ervan uit dat jij dus in een goed bed slaapt. Ik begrijp als geen ander, mijn inbreng??????
    Bijna 2 mtr lang, breed en good looking. Hé wat wil je dan Conjo???
    Als je de tafelberg gaat beklimmen, doe je dan een beetje rustig aan. Niet zoals je met mij bij Janus het tempo bepaalde.
    Denk aan de andere.
    Het gaat je goed.
    Het is klaar, groetjes Patrick

  • 14 Februari 2008 - 22:21

    Jacq:

    Hoi Marc,
    Ik wilde je eigenlijk nog even bellen.. om je een super tijd te wensen..maar soms zit er een gat in mijn hoofd en vergeet ik het weer..
    Gelukkig kan ik je volgen door de verhalen die je hier krabbelt..helemaal super. Ik ga je dus als nog een super tijd wensen in het mooie zuid afrika.

    Good luck and safe travels!
    Take care,
    jacq

  • 14 Februari 2008 - 23:05

    Robkrista Mike Dani:

    heej marc
    fijn dat je reis is goed gegaan.
    je hebt in ieder geval een goede slaapplek.
    dapper van je dat je de tafelberg gaat beklimmen,dat is echt een hele klim,veel succes .
    groetjes en kus van ons

  • 15 Februari 2008 - 10:45

    Pip:

    Hee Neef,
    Klinkt allemaal onwijs gaaf, de Tafelberg beklimmen!:D
    Ik hoorde van je mam dat je me cadeautje leuk vond!
    Kan je aan me denken als we elkaars raad weer even nodig hebben!;)
    Ik hou al je berichten vol enthousiasme in de gaten!
    Veel Liefs, xxx Pip

  • 15 Februari 2008 - 19:46

    Maartje:

    Heey Marc,

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Geniet nog maar even lekker van je vrije weekend en succes maandag met je eerste stage dag.

    Gr x Maartje

  • 16 Februari 2008 - 15:15

    Big Sis:

    Heej Broertje,

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Nu ik dit typ zit jij lekker met je blote billen in het zand met een biertje erbij! Tikkeltje jalouzie hier! Haha, maar gun het je wel hoor! Ik bel maandag weer even na je eerste stage dag!

    Liefs,Mies

  • 17 Februari 2008 - 12:21

    Ruud & Florina:

    Ha die Mrac, geweldig om te lezen hoe je reis is verlopen en wat je eerste ervaringen zijn in een "onbekend" land.
    We zullen je blijven volgen in al je belevenissen. Een ontzettend leuke en leervolle tijd toegewenst.

    Groetjes, Ruud en Florina

  • 17 Februari 2008 - 14:09

    Mariska Verlaan:

    heey Mawwec!
    Super leuk zeg!> ben beneiuwd naar de foto s en je verhalen die gaan komen! geniet! xx

  • 17 Februari 2008 - 15:12

    Rob:

    Hé Marc,
    Ik begreep van je vader dat je de tafelberg niet nebt beklommen wegens slechte weersomstandigheden? Jammer, maar er komen nog wel een paar momenten.
    Ik wil je even succes wensen morgen op de eerste stage dag, laat het allemaal lekker over je heen komen. Ik lees wel hoe het gegaan is.
    Hoi. Rob

  • 17 Februari 2008 - 19:34

    Debbie:

    Hey populaire vent!
    wat een krabbels heb jij zeg op je site staan, het is bijna niet orgineel om iets naar je te krabbelen!
    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt!
    Ik zal je snel mailen
    Heel veel plezier
    en ik denk aan je!!!!

  • 18 Februari 2008 - 13:21

    Anneke:

    Hoi Marc, fijn dat je een goede reis hebt gehad en een goede kamer hebt gekregen. Best wel belangrijk een lekkere slaapplek als je zo lang ergens bent!
    Veel succes met je werk en heel veel plezier in Kaapstad.
    Ik blijf je avonturen in Zuid-Afrika volgen!
    Groetjes, Anneke

  • 18 Februari 2008 - 13:45

    Wendy,NicoTimo &Kian:

    Hoi hoi marc,

    We willen van uit Sint maartensdijk even zeggen dat we je heel veel succes en vooral plezier wensen daar!!!

    Ik hou de site in de gaten hoor, Was je alleen vergeten een goede vlucht te wensen ( sorry !!! ) maar je bent heel aangekomen en dat vinden we het belangrijkste.

    Nou neefje zet hem op en doe je best.
    Dikke kus uit Smerdiek !!!

    Wendy, Nico Timo en Kian

  • 19 Februari 2008 - 11:41

    Maaike:

    Hey!
    Fijn dat alles goed is gegaan, wel lange reis!
    Nou veel plezier en geniet van je vrije daagjes haha..

    Kuz Maaike

  • 19 Februari 2008 - 20:37

    Merian:

    he Marcie Parkie
    Je hebt aan aandacht niets te klagen zeg .Als je maar geen kapsones krijgt,maar dat zal met jouw wel los lopen.Onwijs leuk dat ke het zo getroffen hebt,ook met je kamer,want in een schuurtje slapen wordt je niet vrolijklijkt mij.We zijn vanmiddag met je moeder en connie wezen high theeen,was erg gezellig.Marc veel plezier en houw je koest he daar.
    groeten en dikke kus. merian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Ik ga stage lopen bij Hospitality Affairs in Kaapstad. Na afloop ga ik, als ik Z-A na 5 maanden nog niet zat ben, een reis maken.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 9623

Voorgaande reizen:

13 Februari 2008 - 10 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: